Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 05-11-2024
Kiedy kilka lat temu na polskie drogi wyjeżdżały dentobusy, w których można było (i można nadal) leczyć zęby na ubezpieczenie NFZ, pojawiały się głosy na temat wad tych mobilnych klinik dentystycznych – od słabego wyposażenia po awaryjność pojazdów.
Problemy z mobilnymi klinikami stomatologicznymi są nie tylko w Polsce – mają je również samorządowcy w brytyjskim Cardiff, gdyż kupione trzy lata temu za prawie 470 000 funtów dwie zmotoryzowane kliniki dentystyczne mają wiele usterek. Łącznie zarejestrowano 44 problemy z udziałem obu pojazdów. Dentobus, który dostarczony został w maju 2021 roku, był czterokrotnie zwracany do wykonawcy w celu naprawy, a pojazd dostarczony w styczniu 2022 roku – w naprawie był już trzykrotnie. Wykonawca twierdzi, że pojawiające się problemy wynikają głównie z błędów użytkowników unitów dentystycznych i braku konserwacji po dostarczeniu pojazdów. Pojawiały się także problemy ze sprzętem, ale ten był zainstalowany przez podwykonawcę.
Jako ciekawostkę warto podać fakt, że wykonawcą działających w Cardiff dentobusów jest firma, która od 1950 roku dostarcza mobilne unity dentystyczne zarówno klientom prywatnym, jak i podmiotom działającym w ramach publicznej brytyjskiej służby zdrowia.