Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 03-09-2024
Dentyści i pacjenci powinni być współdziałającymi strażnikami zdrowia systemowego – każdy na swoim polu działania. Warto pamiętać, że chociaż odpowiedzialność za zdrowie jamy ustnej między wizytami w gabinecie leży po stronie pacjenta, to jednak zapewnienie najlepszej opieki stomatologicznej i profilaktyki musi zaczynać się od edukacji na fotelu dentystycznym – bo to edukacja pacjentów leży u podstaw zmiany zachowań na takie, które umożliwiają uzyskanie optymalnego zdrowia jamy ustnej i ogólnego dobrego samopoczucia. Jest to bardzo istotne w kontekście faktu, że choroby jamy ustnej – którym przecież łatwo można zapobiegać – stanowią obecnie na całym świecie znaczne obciążenie dla budżetów wycelowanych w ochronę i naprawę zdrowia.
Nieodłączną częścią tej wspólnej odpowiedzialności jest zaangażowanie zespołu stomatologicznego w zmiany zachowań pacjentów. W tym z kolei osadzona w jest głęboko koncepcja optymalnej komunikacji na linii profesjonaliści medyczni – pacjent. Jest to jedna z fundamentalnych zasad dobrej stomatologii.