Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 25-07-2024
Żyjemy w czasie, gdy zadania marketingu stomatologicznego realizowane są głównie w sieci internetowej i to one stanowią wizytówkę kliniki lub samego dentysty czy ortodonty. Stąd każdy dentysta i ortodonta musi zdawać sobie sprawę z wpływu strategii marketingowych online na pacjenckie decyzje – tym bardziej, że im młodsze pokolenie pacjentów, tym bardziej jest ono przyzwyczajone do poszukiwania i weryfikowania informacji w internecie. Niemniej, w bezpośrednim kontakcie ze specjalistą dla pacjenta kluczowe znaczenie zawsze będzie miała jakość obsługi i usługi.
Potwierdzili to naukowcy z Tajwanu i Mongolii – przeprowadzili badanie, którego celem było zapewnienie dentystom i ortodontom lepszego zrozumienia preferencji pacjentów przy wyborze specjalisty, któremu powierzą opiekę nad zdrowiem jamy ustnej. Z badania wynika, że skuteczny marketing stomatologiczny nie jest najistotniejszym czynnikiem, który ma wpływ na dokonywanie wyboru przez pacjenta. Największy wpływ na decyzję pacjenta mają następujące trzy elementy: troskliwa postawa dentysty i ortodonty, polecenie konkretnego specjalisty przez inne osoby oraz koszt leczenia.