Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 11-07-2024
Sztuczna inteligencja (AI) może usprawnić pracę w gabinecie stomatologicznym nie tylko w obszarze działań stricte medycznych, ale również w kategorii zadań administracyjnych. Dotyczy to między innymi:
-
zwiększenia efektywności i dokładności planowania spotkań z pacjentami – systemy planowania oparte na sztucznej inteligencji mogą przewidywać godziny szczytu, efektywnie zarządzać terminami spotkań, a obecnie już także dynamicznie obsługiwać zmianę harmonogramu i odwołania wizyt;
-
usprawnienia rozliczeń – algorytmy sztucznej inteligencji wykorzystywane do rozliczeń i obsługi fakturowania pomagają zautomatyzować całość procesu i zmniejszyć ryzyko wystąpienia błędu ludzkiego, a także obniżyć koszty ponoszone na tę czynność;
-
usprawnienia zarządzania danymi pacjentów – dzięki zdolności sztucznej inteligencji do zarządzania dużymi ilościami danych i analizowania ich, algorytmy AI mogą bezproblemowo przechowywać i odzyskiwać dokumentację pacjentów, a także ją organizować według określonych kryteriów, zapewniając jednocześnie bezpieczne przetwarzanie danych i przestrzeganie przepisów o ochronie tych danych. Ponadto sztuczna inteligencja potrafi już wyciągać wnioski z danych pacjentów i pomagać dzięki temu specjalistom praktykom lepiej dostosować usługi do potrzeb pacjentów. AI pomaga też przewidywać potrzeby pacjentów, poprawiając w ten sposób spersonalizowaną opiekę w gabinecie dentystycznym.