Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 15-12-2023
Z badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii przez Dental Protection z udziałem ponad 1300 specjalistów stomatologii różnych zawodów wynika, że około 35% z nich nie może w ciągu dnia pracy zrobić sobie przerwy na jedzenie i picie, 46% martwi się niedoborami kadrowymi wśród personelu pomocniczego w gabinetach stomatologicznych, a aż około 52% ankietowanych obawia się wpływu wyczerpania lub wypalenia zawodowego na opiekę nad pacjentami.
Przynajmniej 20-minutowa przerwa w pracy jest prawem pracowników stomatologicznych w Wielkiej Brytanii, jeśli pracują oni dłużej niż 6 godzin. Jednak specjaliści stomatologiczni często stawiają potrzeby swoich pacjentów ponad własnymi.
Eksperci podkreślają, że brak przerw w pracy ma negatywny wpływ nie tylko na samopoczucie personelu stomatologicznego podczas wykonywania obowiązków zawodowych, ale również przekłada się niekorzystnie na jakość opieki nad pacjentami. To z kolei może odbić się negatywnie na opinii o lecznicy dentystycznej i przełożyć się na spadek przychodów gabinetu.