Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 28-02-2023
Nie tylko dentyści zwracają uwagę na dużą rolę dobrej komunikacji w stomatologii. Jest ona ważna również dla pacjentów – przywiązują oni dużą wagę do umiejętności komunikacyjnych i – jak się okazuje – rzadziej narzekają po zdarzeniu niepożądanym, które pojawia się w trakcie leczenia lub po nim, jeśli uważają, że komunikacja z dentystą była dobra. Kiedy natomiast pacjenci doświadczają słabej komunikacji, nie tylko są bardziej skłonni do narzekań, ale skargi te mogą łatwo eskalować. Charakterystyczne jest, że wizyta u prawnika jest często odbywana przez tych pacjentów, który uznają, że jest to jedyny sposób, w jaki mogą uzyskać odpowiedź ze strony stomatologa.
Eksperci podkreślają, że dobra komunikacja chroni również dentystów od przykrych konsekwencji niedoinformowania pacjenta. Jeśli bowiem pacjent został przez stomatologa wyczerpująco poinformowany o tym, jak będzie przebiegało leczenie i jakie mogą być potencjalne jego konsekwencje, dentysta dzięki temu zapewnia sobie świadomą zgodę pacjenta na leczenie, co w konsekwencji minimalizuje reklamację i mniejsza ryzyko sporów sądowych.