Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Mniej pozwów przy dobrej komunikacji z pacjentami
  • 28-02-2023
 

 

 

 

 

 

Nie tylko dentyści zwracają uwagę na dużą rolę dobrej komunikacji w stomatologii. Jest ona ważna również dla pacjentów – przywiązują oni dużą wagę do umiejętności komunikacyjnych i – jak się okazuje – rzadziej narzekają po zdarzeniu niepożądanym, które pojawia się w trakcie leczenia lub po nim, jeśli uważają, że komunikacja z dentystą była dobra. Kiedy natomiast pacjenci doświadczają słabej komunikacji, nie tylko są bardziej skłonni do narzekań, ale skargi te mogą łatwo eskalować. Charakterystyczne jest, że wizyta u prawnika jest często odbywana przez tych pacjentów, który uznają, że jest to jedyny sposób, w jaki mogą uzyskać odpowiedź ze strony stomatologa.

Eksperci podkreślają, że dobra komunikacja chroni również dentystów od przykrych konsekwencji niedoinformowania pacjenta. Jeśli bowiem pacjent został przez stomatologa wyczerpująco poinformowany o tym, jak będzie przebiegało leczenie i jakie mogą być potencjalne jego konsekwencje, dentysta dzięki temu zapewnia sobie świadomą zgodę pacjenta na leczenie, co w konsekwencji minimalizuje reklamację i mniejsza ryzyko sporów sądowych.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS