Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 16-06-2009
Dentysta ma prawo umieszczać informacje o swoim gabinecie i o rodzaju oraz zakresie oferowanych świadczeń, ale nie może reklamować: ani prowadzonej przez siebie działalności, ani zatrudnianej kadry, ani posiadanego sprzętu. Tak stanowią przepisy art. 56 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty (tekst jedn. DzU z 2008 r. nr 136, poz. 857 ze zm.). Z kolei Naczelna Rada Lekarska wydała uchwałę, która określa, jakie informacje może podawać lekarz, by nie nosiły znamiona reklamy, a jednocześnie dostarczały wiedzy na temat prowadzonej działalności (uchwała NRL nr 18/98/III ). Bez obaw o łamanie zakazu reklamy można zamieszczać informacje o:
-
tytule zawodowym
-
danych personalnych
-
miejscu, dniach i godzinach przyjęć
-
stopniu i tytule naukowym
-
specjalizacji
-
umiejętnościach z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych
-
szczególnych uprawnieniach
-
danych o szczególnym zakresie i rodzaju udzielanych świadczeń zdrowotnych
-
numerze telefonu.
Z art. 18b ustawy o zakładach opieki zdrowotnej (tekst jedn. DzU z 2007 r. nr 14, poz. 89 ze zm.) wynika, że podmiot, który wykonuje usługi zdrowotne może zamieszczać informacje o rodzaju i zakresie udzielanych świadczeń, ale nie wolno mu się reklamować. Przepis ten dotyczy podmiotów publicznych oraz prywatnych.
Tyle przepisy o zakazie reklamy.
W rzeczywistości zakaz ten jest dość często łamany, szczególnie przez prywatne zakłady opieki zdrowotnej, które umieszczają na ulotkach, billboardach czy w prasie informacje noszące znamiona reklamy. Zakład opieki zdrowotnej lub lekarz prowadzący indywidualną praktykę nie mogą zachęcać do skorzystania z ich usług właśnie. Jeśli więc podmiot zamieszcza informacje o najlepszym sprzęcie, chwali się kadrą i jej doświadczeniem, łamie zakaz reklamy.
Źródło: „Rzeczpospolita”