Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 15-06-2022
Eksperci od zarządzania ryzykiem w środowisku stomatologicznym uważają, że dentyści prowadzący własne gabinety mogą odnieść ogromne korzyści niewielkim kosztem, jeśli postawią na dobrej jakości sprzęt i będą dbać o okresowe jego sprawdzanie. Zasada lepiej zapobiegać niż leczyć sprawdza się bowiem także w odniesieniu to maszyn i urządzeń.
Jeśli któryś z podzespołów urządzenia nie będzie działał jak należy, rozwinie to efekt domina – z dalekosiężnymi konsekwencjami, ponieważ niemożność wykorzystywania sprzętu poskutkuje odwołaniem wizyt, pozostawieniem pacjentów bez opieki lub leczenia, członków zespołu stomatologicznego bez pracy, a co za tym idzie – całego personelu z dentystą włącznie bez dochodów. I to do czasu usunięcia usterki lub instalacji maszyny zastępczej.
W sytuacji, kiedy powszechnie notuje się opóźnienia w łańcuchu dostaw, czas czekania na usunięcie usterki bądź na nowy sprzęt może poważnie uderzyć w finanse gabinetu stomatologicznego. Skąd specjaliści uczulają, aby sprzęt wykorzystywany w praktyce stomatologicznej poddawany był regularnym przeglądom, a w razie zauważenia nawet drobnych nieprawidłowości w działaniu należy zgłosić to osobom uprawnionym do napraw serwisowych.