Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 19-01-2022
Dobra komunikacja jest zawsze podstawą sprawnego działania zespołu. Ponieważ jednak każdy z nas jest inny i wyniósł inne wzorce z domu i poprzednich miejsc pracy, dlatego bardzo istotne jest, aby dentysta zachęcał zatrudniany przez siebie personel do komunikowania się – sprawne porozumiewanie się pracowników na różnych szczeblach jest jednym z najlepszych sposobów na utrzymanie dobrej kultury pracy w gabinecie.
Po czym poznać, że komunikacja w gabinecie dobrze działa? Między innymi po tym, że pracownicy nie tylko porozumiewają się pomiędzy sobą, ale także swobodnie przychodzą ze swoimi pomysłami, pytaniami i wątpliwościami do stomatologa – lidera grupy i swojego przełożonego.
Zachęcanie do komunikacji oznacza również regularne przekazywanie pracownikom informacji zwrotnej. Można to robić poprzez formalne kontrole, ale bardzo ważne jest, aby przekazywać opinie, jakie się pojawiają, w sposób konstruktywny i wspomagający doskonalenie pracowników. To ważne, ponieważ negatywna krytyka często prowadzi do zniechęcenia pracowników, którzy na dodatek mogą czuć się atakowani i niedoceniani, a to skutecznie potrafi obniżyć ich motywację do pracy i podejmowania inicjatywy komunikowania się z innymi współpracownikami i z samym dentystą.