Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 25-10-2021
Wydawać by się mogło, że im większy model do wykonania, tym lepiej powinien sobie z tym zadaniem poradzić przyszły technik dentystyczny bądź stomatolog. Tymczasem naukowcy z Brazylii udowodnili, że jest inaczej.
W badaniu, w którym oceniano wpływ cyklu zajęć na teoretyczną wiedzę z zakresu morfologii zębów i umiejętności rzeźbienia zębów przyszłych dentystów, wzięło udział 32 studentów stomatologii 3. semestru i 30 studentów stomatologii 8. i 10. semestru. Badacze przygotowali test sprawdzający wiedzę z zakresu morfologii zębów, a także oceniali umiejętność rzeźbienia zębów. Studenci 3. i 8. semestru mieli pracować w wosku i gipsie na makromodelach zębów, natomiast zadaniem studentów 10. semestru była praca związana z modelowaniem sztucznych zębów naturalnej wielkości. Zadaniem wszystkich studentów było wyrzeźbić zęby numer 16 i 47.
Okazało się, że studenci należący do pierwszej grupy mieli lepszą wiedzę teoretyczną. Z kolei ci, którzy rzeźbili sztuczne zęby naturalnej wielkości, robili to lepiej, niż osoby, których zadaniem było wykonanie makromodelu.