Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 22-10-2021
W czasach, kiedy dentystów było niewielu, pacjent chodził do tego stomatologa, który prowadził gabinet najbliżej jego miejsca zamieszkania. Wzrost liczby gabinetów dentystycznych doprowadził do rozwoju konkurencji, natomiast większa świadomość pacjentów na temat możliwości, jakie oferuje nowoczesna stomatologia, spowodowała, że usługi stomatologiczne zaczęły podlegać prawom marketingu.
Istnieje kilka etapów marketingowej „podróży” pacjenta od momentu, w którym uświadamia on sobie, że potrzebuje dobrego dentysty, aż do chwili, w której w grę wchodzi maksymalny zwrot z inwestycji na marketing wdrożony przez stomatologa. Oto one:
-
świadomość marki – pacjent uświadamia sobie, że konkretny dentysta jest możliwą opcją do zapewnienia opieki stomatologicznej;
-
ocena – pacjent bada, czy faktycznie wybrany dentysta bądź gabinet warte są jego uwagi;
-
etap potencjalnego klienta – pacjent zadzwoni, zapyta o ofertę, umówi się online;
-
przekształcenie kontaktu w wizytę – etap, w którym pacjent fizycznie pojawia się w gabinecie po raz pierwszy;
-
wchodzenie w interakcję i budowanie zaufania – pacjent podczas wizyty ocenia, czy może stomatologowi i jego zespołowi zaufać i czy interakcja, w jaką wchodzi, jest dla niego korzystna;
-
utrzymanie pacjenta, którego zaufanie już się zdobyło – właśnie na tym etapie stomatolog może zmaksymalizować zwrot z inwestycji w marketing polegający na zdobyciu i utrzymaniu pacjenta, a także – dzięki poleceniom pacjenta – pozyskać nowych klientów.