Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 09-08-2021
Kiedy pacjent odwiedza dentystę w celu zakupu protezy stomatologicznej, oczekuje, że otrzymany produkt będzie idealnie dopasowany do jego potrzeb i warunków anatomicznych jamy ustnej. Nie zawsze jednak satysfakcja pacjenta z otrzymanego uzupełnienia stomatologicznego jest zadowalająca. Z badań, których wyniki opublikowane zostały w International Journal of Clinical Preventive Dentistry dowiadujemy się, że najczęstszą przyczyną reklamacji (48%) zgłoszonych w odniesieniu do protez stomatologicznych, jest błąd lub brak umiejętności ze strony technika dentystycznego, który jest producentem uzupełnienia stomatologicznego. Dwukrotnie rzadziej przyczyną konieczności naprawy protezy jest deformacja wycisku lub materiału. Z kolei u co piątego pacjenta problem z protezami wynikał z niedokładnych informacji, jakie zostały przekazane przez stomatologa.
Badacze wskazują, że reklamacje protezy nie ograniczają się tylko wyłącznie do pracy techników dentystycznych, ale dotyczą również działań dentystów i personelu pomocniczego pracującego w gabinecie. Z tego powodu wszyscy członkowie zespołu opieki stomatologicznej powinni być zaangażowani w działania służące zmniejszeniu częstości występowania zdarzeń, które mogą doprowadzić do sytuacji, że pacjent zareklamuje otrzymaną protezę.