Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 16-04-2021
Najnowsze badania pokazują, że podatek od cukru nie wszędzie jednakowo skutecznie przekłada się na zmniejszenie ilości kupowanych napojów wysokosłodzonych. Bardziej skuteczny okazał się w Wielkiej Brytanii. Ustalono, że w tym kraju, podatek od cukru, który nałożono na producentów, aby zachęcić ich do zmniejszenia zawartości cukru w produktach, najprawdopodobniej poprawiłby zdrowie publiczne nie szkodząc rynkowi słodkich napojów. Paradoks ten tłumaczą zachowaniami klientów – bo sięgają oni po napoje słodkie, ale już te o obniżonej zawartości cukru.
Z kolei w Hiszpanii podatek od cukru wywarł jedynie ograniczony i umiarkowany wpływ na zmianę nawyków żywieniowych i zachowań. Konsumenci zaczęli wprawdzie rzadziej kupować napoje, w które znalazły się w grupie produktów o wysokim opodatkowaniu z powodu zawartości cukru, jednak zastąpili je napojami o niższej zawartości cukru i nieopodatkowanymi. Ustalono, że wskutek tego ogólna redukcja cukru wyniosła w Hiszpanii zaledwie 2,2%.