Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 28-01-2021
Rosnąca popularność mediów społecznościowych powoduje, że posiadanie firmowego/zawodowego konta na portalu społecznościowym wydaje się obecnie czymś oczywistym. W przypadku lekarzy bądź dentystów jest inaczej. Z badań wynika, że choć większość lekarzy i dentystów posiada swój profil w social mediach, to korzysta z niego głównie w celach prywatnych. Bardzo mało lekarzy na razie decyduje się na prowadzenie swoich kanałów social media. Wynika to między innymi z wątpliwości, jakie medycy mają co do swojej obecności w social mediach, w także z dostrzegania wad związanych z sytuacjami, kiedy lekarz/dentysta zaczyna „istnieć w internecie”.
Z badania przeprowadzonego w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku, którego wyniki zostały opublikowane w 2020 roku w ejournals.eu, dowiadujemy się, że opory lekarzy i dentystów związane z obecnością w mediach społecznościowych wydają się być uzasadnione, ponieważ za pośrednictwem social mediów próbowali się kontaktować z nimi pacjenci – doświadczyło tego aż ponad 51% lekarzy i dentystów. Lekarze i dentyści mają także dylematy etyczne związane z zakazem reklamy, jakim objęta jest ta grupa zawodowa. Obawiają się także o zachowanie swojej prywatności – aby uniknąć identyfikacji i chronić swoją prywatność, prawie 14% ankietowanych nie podało swoich prawdziwych danych osobowych w social mediach.
Za największą zaletę istnienia w mediach społecznościowych lekarze uznali możliwość propagowania wiedzy medycznej i profilaktyki a także edukowanie pacjentów.