Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 30-07-2019
Na mocy ustawy z 6 grudnia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skierowaniem oraz listami oczekujących na udzielenie świadczeń opieki zdrowotnej, został zmodyfikowany art. 23 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zapisano w nim, że każdego dnia do 10 rano lecznice mają przekazywać dane o dostępnych terminach wizyt. Po trzech tygodniach od wprowadzenia tego obowiązku (nowe przepisy weszły w życie 1 lipca 2019 r.), okazało się, że jest on nie do wyegzekwowania. Szpitale oraz przychodnie masowo składają wnioski do NFZ o zgodę na raportowanie raz na tydzień.
Wiele placówek twierdzi, że do przekazywania danych musi oddelegować specjalnych pracowników. Już przed zwiększeniem częstotliwości raportowania był to problem, bo część podmiotów, szczególnie szpitali, musi przekazywać bardzo dużo informacji.
Również małe podmioty mają z tym kłopot, zwłaszcza niewielkie praktyki podstawowej opieki zdrowotnej oraz lecznice, które rozpoczynają pracę po godz. 10.00 rano albo pracują jedynie przez 3-4 dni w tygodniu.
Resort zgodził się załagodzić nieco wymagania i z przepisu usunięty został wymóg przesyłania danych do godziny 10:00.