Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 24-08-2018
Pozytywne umiejętności komunikowania się z pacjentami mogą być nabywane w ramach treningu. Ważne jest jednak, aby chcieć takie umiejętności w sobie kształtować. U podstaw tego procesu leży zrozumienie, że komunikacja pomiędzy lekarzem a pacjentem jest kluczowym elementem udanego procesu leczenia. Nie tylko bowiem umożliwia przekazanie istotnych informacji dotyczących zdrowia i samopoczucia oraz sposobu prowadzenia terapii, ale także służy stworzeniu więzi emocjonalnej pomiędzy leczącym i leczonym – opartej na zaufaniu. Jak wykazują badania, zaufanie jest w procesie leczenia fundamentem skutecznego prowadzenia terapii oraz prawidłowego diagnozowania.
Warto zwrócić uwagę, że pacjenci kładą coraz większy nacisk na to, że zachowanie lekarza ma dla nich tak samo duże znaczenie, jak jego kompetencje zawodowe i umiejętności terapeutyczne. Jest to rzecz na tyle istotna, że pacjenci coraz częściej decydują się na zmianę lekarza, jeżeli nie czują ze strony pracownika służby zdrowia empatii, otwartości i życzliwości. W silnie sprywatyzowanej dziedzinie medycyny, jaką jest stomatologia, oraz w odniesieniu do dużej konkurencji wśród prywatnych praktyk dentystycznych, o dobrą komunikację warto dbać od pierwszego kontaktu z pacjentem. Z kolei trening pozytywnej komunikacji dobrze jest zacząć jeszcze podczas studiów na stomatologii.