Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 02-08-2018
Na początku warto skupić się na spokojnym rozwoju własnej praktyki. Dopiero w miarę zwiększania się liczby klientów gabinetu czy pracowni protetycznej należy zacząć rozważać zatrudnienie współpracownika. Czas ten nadchodzi, kiedy pracy jest coraz więcej.
Zawsze decyzja o przyjęciu kogoś nowego do swojej praktyki wymaga dobrego przeanalizowania kondycji, rzeczywistych potrzeb i możliwości finansowych firmy. Współpracownik powinien się bowiem pojawić dopiero wtedy, gdy biznes będzie gotowy na przyjęcie obciążeń związanych z opłatami wynikającymi z zatrudnienia kolejnej osoby. W praktyce oznacza to, że miesięczne przychody muszą wystarczyć na pokrycie uposażenia pracownika, dodatkowych obciążeń finansowych wynikających na przykład z ubezpieczeń oraz na godziwe uposażenie zatrudniającego stomatologa lub technika dentystycznego.
Zatrudnienie współpracownika oznacza rozwój praktyki – to nowi pacjenci/klienci i konieczność zapewnienia warunków do obsłużenia każdego z nich zgodnie z ich wymaganiami, potrzebami oraz w określonym, umówionym czasie na wykonanie usługi. Nowego współpracownika trzeba przystosować do nowej pracy – zatem w koszty finansowe i czasowe trzeba wliczyć jego przeszkolenie. Warto pamiętać, aby od początku zwracać nowemu współpracownikowi uwagę na politykę realizowaną w danej praktyce. Dotyczy to między innymi sposobu podejścia do pacjenta/klienta, realizacji usług/zleceń, komunikowania się z innymi członkami personelu. Zainwestowanie czasu w jasne przedstawienie swoich wymagań oznacza dużą oszczędność czasu później, kiedy współpracownik zacznie realizować przydzielone mu obowiązki. Zatrudnienie współpracownika wiąże się też z odpowiednim dostosowaniem godziny pracy gabinetu lub praktyki do nowych możliwości, jakie przed biznesem otwiera większa liczba pracujących tam osób. Warto wykorzystać ten potencjał jak najowocniej. I warto informować swoich pacjentów/klientów o trendach rozwojowych realizowanych w gabinecie czy w pracowni protetycznej. To skuteczne, nie wymagające nakładów marketingowe działania, dzięki którym osoby korzystające z usług stomatologa lub technika dentystycznego nabierają przekonania, że są w dobrym miejscu z dobrymi perspektywami – to wielu z nich może odwieść od planów przeniesienia się do konkurencji.