Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 03-08-2018
Jakiś czas temu na stronach PortaluDentystycznego.pl informowaliśmy o tym, że na Uniwersytecie Medycznym w Edynburgu opublikowano listę tak zwanych „never events”, czyli zdarzeń, które nigdy nie powinny przytrafić się żadnemu lekarzowi czy stomatologowi. Jedną z czołowych pozycji zajmowało usunięcie niewłaściwego zęba.
Niedawno uniwersytet w Manchesterze opublikował listę faktycznych szkód, jakich doznali pacjenci od lekarzy czy dentystów w Wielkiej Brytanii. Okazało się, że błędy medyczne w zeszłym roku dotknęły aż 1,5 miliona mieszkańców tego kraju. Były to błędy popełniane w przychodniach ogólnych lub dentystycznych. Nie jest to ostateczna liczba pacjentów dotkniętych takimi zdarzeniami, gdyż na razie nie zostały uwzględnione wypadki mniejszej rangi. Niemniej, z zestawienia przygotowanego przez naukowców z Manchesteru wynika, że jednym z podstawowych błędów było właśnie usunięcie niewłaściwego zęba. Wśród mniej poważnych szkód z zakresu stomatologii, które trafiały się pacjentom, wymienione zostały: brak komunikacji, wizyty, które nie doszły do skutku i nieprawidłowe diagnozy.
Twórcy listy najczęstszych błędów medycznych ostrzegają, że pomyłki popełniane przez medyków mogą mieć trwały wpływ na zaufanie pacjentów do służby zdrowia – nie tylko w odniesieniu do konkretnego miejsca zdarzenia. Uważają też, że przygotowane przez nich zestawienie okaże się pomocne w doskonaleniu opieki medycznej nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale na całym świecie. Jak powiedział prof. Aziz Sheikh, kierownik projektu, „never events” to dobra idea: zarówno na wskazanie błędów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu pacjentów, jak i do tworzenia rozwiązań służących poprawie opieki medycznej.