Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 28-02-2018
Informatyzacja służby zdrowia postępuje – rząd przyjął 20 lutego projekt ustawy o prowadzeniu elektronicznych recept. Nowa ustawa ma za zadanie dostosować polskie prawo do wprowadzenia e-recept. Pierwsze ich egzemplarze już są wypisywane: w pilotażowych programach w Siedlcach i Skierniewicach, które ruszyły 15 lutego 2018 r.. W program wystawiania e-recept będą wdrażane kolejne miejscowości – ale to już w przyszłym roku. Papierowe recepty będzie można wystawiać do końca 2019 r. Natomiast już do końca bieżącego roku wszystkie apteki mają być gotowe na realizację elektronicznych dokumentów.
Ustawa nie tylko wdraża e-recepty, ale również zmienia m.in. kwestie dotyczące wystawiania, realizacji i kontroli recept. Dzięki nowym rozwiązaniom prawnym będzie można wystawiać recepty po przebadaniu pacjenta z wykorzystaniem narzędzi telemedycyny. Umożliwi to rozwój tej wciąż innowacyjnej metody lecznictwa.
Rząd chce, aby nowelizacja prawa wprowadziła zmiany dotyczące sposobu podpisywania elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM). „Chodzi o możliwość wykorzystania sposobu potwierdzania pochodzenia oraz integralności danych, dostępnego w systemie teleinformatycznym udostępnionym bezpłatnie przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, tj. narzędzia wytworzonego na potrzeby podpisywania elektronicznych zwolnień lekarskich” – czytamy na stronie informacyjnej rządu.
Źródło: premier.gov.pl