Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 06-04-2017
Benchmarking to nic innego, jak „podglądanie” najlepszych w branży w celu zwiększenia konkurencyjności własnej firmy. Podglądanie to jest bardzo specyficzne, bo całkiem legalne i polega na obserwacji oraz analizie:
-
obszarów aktywności liderów;
-
procesów produkcyjnych;
-
oferty produktów i jej urozmaicania lub modyfikacji;
-
zarządzania zasobami ludzkimi i przedsiębiorstwa;
-
realizowanej strategii marketingowej czy zwiększającej konkurencyjność.
Cel bechmarkingu jest oczywisty: poprawić pozycję rynkową własnej firmy, oszczędzając przy tym przedsiębiorstwu kosztów i unikając błędów, które popełnili inni.
Benchmarking jest doskonałą propozycją dla dentysty chcącego wyróżnić swój gabinet stomatologiczny na tle konkurencji lokalnej lub dla technika dentystycznego, który poszukuje sposobów na zwiększenie liczby klientów dla swojej pracowni czy chce zaoferować usługi w zakresie szerszym niż obecny bez ponoszenia zbędnego ryzyka finansowego.
Benchmarking to korzystna metoda poprawiająca funkcjonowanie placówki medycznej, ponieważ dzięki analizie porównawczej działania własnego biznesu z konkurencją lub liderem można dość precyzyjnie określić obszary prowadzonego biznesu wymagające naprawy lub udoskonalenia.
Źródło: Opracowanie własne