Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 19-12-2016
Znane z aktywności ukierunkowanej na demaskowanie prawdy o zawartości cukru w napojach słodzonych New Zealand Dental Association kumuluje działania mające na celu upublicznienie prawdy o tym, ile cukru trafia do organizmu wraz z każdym łykiem takiego płynu. Celem jest informowanie społeczeństwa o negatywnych skutkach dla zdrowia, które wynikają ze spożycia słodkich napojów, oraz doprowadzenie do zmniejszenia konsumpcji tych płynów. Wytyczono 7 punktów działań:
-
umieszczanie na butelkach słodzonych napojów symbolu łyżeczki z cukrem – łyżeczek tych będzie tyle, ile faktycznie jest cukru w danym napoju;
-
niezależne badania monitorujące działania marketingowe dotyczące napojów słodzonych – pod lupę trafią szczególnie akcje dedykowane dzieciom;
-
wezwanie rządu do przyjęcia wytycznych WHO dotyczących ograniczenia ilości spożywanego cukru;
-
zachęcanie do wyrabiania w sobie nawyku picia wody poprzez wprowadzenie etykiet informujących o niekorzystnych zdrowotnych konsekwencjach spożycia cukru oraz organizowanie ogólnokrajowych kampanii informacyjnych na ten temat;
-
współpraca ze szkołami i ministerstwem zdrowia we wdrażaniu polityki picia tylko wody;
-
wprowadzenie polityki picia tylko wody do instytucji użytku publicznego;
-
wprowadzenie podatku od słodkich napojów – zgodnie z zaleceniem WHO.
Źródło: Scoop Health