Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 07-07-2016
Odbywający się na przełomie maja i czerwca tego roku w Wielkiej Brytanii Narodowy Miesiąc Uśmiechu stał się okazją do udostępnienia danych, z których wynika, że popularne zdjęcia typu selfie mogą wpłynąć na zmianę postawy względem troski o zdrowie jamy ustnej. Wiadomo, że uśmiech to potężne narzędzie ułatwiające kontakty interpersonalne na każdym polu aktywności. Aby można było wykorzystywać w pełni jego potencjał, musi być ładny i składać się ze zdrowych zębów. Z badań wynika, że mniej niż 1/3 fanów selfie pozuje do zdjęcia z otwartym uśmiechem, a ok. 33 proc. ankietowanych wskazało, że przebarwienia zębów są głównym powodem uśmiechania się bez ukazywania garnituru uzębienia. Kolejnym powodem uśmiechania się z zamkniętymi ustami były krzywe zęby.
Z badania wynika też, że bardziej chętne do ukazywania uśmiechu są panie niż panowie – ponad 80 proc. przedstawicielek płci pięknej deklarowało otwarte uśmiechanie się do obiektywu aparatu. U mężczyzn odsetek ten był o 12 proc. mniejszy.
Narodowy Miesiąc Uśmiechu wymyślono na Wyspach prawie 40 lat temu. Cele, jakie mu przyświecają, to profilaktyka, edukacja i zaangażowanie ludzi w troskę o zdrowie jamy ustnej. W ciągu prawie 4 dekad trwania akcji przeprowadzono szereg projektów stomatologicznych. To kampania z rozmachem: w ciągu zaledwie 2 ostatnich lat przeprowadzono ponad 2000 eventów o tematyce dentystycznej.
Może tak w Polsce wprowadzić Narodowy Miesiąc Uśmiechu? Bylibyśmy dla siebie milsi i z większym przekonaniem odwiedzalibyśmy dentystę.
Źródło: NationalSmileMonth.org.