Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 19-05-2016
Jeśli jesteś stomatologiem, być może nieraz zastanawiałeś/aś się, dlaczego niektórzy pacjenci umawiają się na leczenie zębów, a potem nie przychodzą. I tylko część z nich odwołuje wcześniej spotkanie, umożliwiając innym skorzystanie z opieki dentystycznej w ich miejsce. Być może jest w tym jakaś reguła, bo przecież wszystkich odwołanych wizyt nie można tłumaczyć jedynie dentofobią...
Jeżeli jesteś pacjentem, który zawsze stawia się na umówione leczenie zębów lub przeglądy kontrolne i dziwi cię, jak można nie przyjść na umówione spotkanie (chyba że zdarzyło się coś, co mogłoby utrudnić przyjście do gabinetu w ustalonym terminie), masz okazję dowiedzieć się, kto najczęściej anuluje wizyty u dentysty. Są to:
-
osoby młode, poniżej 20. roku życia – pacjenci starsi częściej dotrzymują terminów wizyt;
-
korzystający z ubezpieczenia powszechnego – osoby, które mają wykupiony prywatny pakiet stomatologiczny bardziej dbają o terminowe stawianie się na wizyty;
-
osoby dorosłe, którym rodzic lub współmałżonek umówili termin wizyty;
-
pacjenci zagraniczni – rezygnują czasem ze względów kulturowych, z powodu bariery językowej;
-
osoby, które termin wizyty ustaliły dawno;
-
nowi pacjenci – telefon przypominający o terminie może być dobrym motywatorem, aby jednak do dentysty pójść;
-
osoby, które od długiego czasu nie odwiedzały danego gabinetu.
Źródło: Opracowanie własne