Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 13-10-2015
Turystyka medyczna jest trendy. Ale przestaje być domeną osób starszych, szczególnie tych dobrze sytuowanych – jak zauważa Krystyna Szczęsny, wykładowca w chorzowskiej Wyższej Szkole Bankowej na łamach „Naszego Miasta” (wydanie z dn. 5.10.2015 r.). Obecnie można wyróżnić kilka nurtów w turystyce stomatologicznej i medycznej:
-
Wyjazdy sanatoryjne dla młodych – gośćmi uzdrowisk coraz częściej są osoby poniżej 35-go roku życia.
-
Wyjazdy typowo kobiece – panie łączą zabiegi medyczne z pobytami w SPA i ośrodkach Wellness oraz ze zwiedzaniem okolicy, w której się zatrzymały. Sektor ten szczególnie dobrze rozwija się we Francji: działają tam hotele tylko dla pań i z żeńskim personelem.
-
Przyjazdy pacjentów dobrze sytuowanych z krajów biednych, o niskim poziomie rozwoju medycyny do krajów lepiej rozwiniętych.
-
Przyjazdy pacjentów z krajów wysoko rozwiniętych, którzy poszukują opieki medycznej mniej kosztownej niż u siebie w kraju.
Turyści zagraniczni decydują się też na połączenie kilku celów w jednym: już nie tylko zwiedzania z leczeniem, ale uprawiania turystyki tematycznej (np. kulinarnej czy enoturystyki) i np. korzystania z wysokospecjalistycznych usług stomatologicznych.
Źródło: „Nasze Miasto”