Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 10-12-2014
Polacy coraz chętniej szukają dentystów lub lecznic stomatologicznych przez internet. Prym wiodą tu mieszkańcy Śląska, którzy wyjątkowo często wpisują do wyszukiwarki frazy kojarzone z leczeniem zębów. Co ciekawe: o ile mieszkańcy byłych lub obecnych miast wojewódzkich z górnej części mapy Polski wybierają częściej słowo „stomatolog”, to już mieszkańcy Śląska (przede wszystkim Górnego) wybierają raczej „dentystę”. Wskazówka ta jest ważna dla osób, które stawiają na marketing w sieci i chcą skutecznie pozycjonować swój gabinet stomatologiczny. Warto wspomnieć jeszcze, że mieszkańcy Śląska często szukają dentystów, korzystając nie tylko z komputera, ale i z urządzeń mobilnych – zatem przyda się dobrze wykonana strona, bez zarzutu prezentująca się na smartfonach.
Wyszukiwanie w sieci informacji o usługach medycznych i stomatologicznych to trend wyraźnie progresywny, z tendencją do zwiększania dynamiki. Jeszcze w 2004 r. praktycznie nikt nie szukał takiej frazy, jak „wybielanie zębów”. Obecnie jest to jedna z najczęściej wpisywanych fraz w wyszukiwarki. Częstotliwość wyszukiwania konkretnych słów kluczowych zależy m.in. od okresu w roku lub od medialności jakiegoś wydarzenia. Z tego powodu wybielanie zębów jest hitem w okresach poprzedzających wzmożoną aktywność towarzyską.
Warto dodać, że frazy „lekarz” czy „dentysta” wyszukiwane są coraz częściej w powiązaniu z konkretnym nazwiskiem lub nazwą kliniki – na to również trzeba zwrócić uwagę podczas przygotowywania i pozycjonowania strony.
Źródło: „Gazeta Lekarska”