Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 19-11-2014
Mobilne Centra Dentystyczne Instytutu Blend-a-med Oral-B, które od czerwca do ostatniego września 2014 roku przemierzały Polskę, zakończyły swój kurs po kraju. W tym czasie 7 mobilnych gabinetów stomatologicznych zajechało do 391 miejscowości. Akcja miała charakter edukacyjny, celem była profilaktyka stomatologiczna. Pacjenci mogli sprawdzić stan swoich dziąseł, uzębienia oraz skorzystać z instruktażu prawidłowego szczotkowania zębów. Zachęcano również do regularnych wizyt w gabinetach dentystycznych. Patronat nad wydarzeniem objęło Stowarzyszenie Polskich Higienistek Stomatologicznych (SPHS), współpracę podjęła sieć sklepów „Biedronka”, a medialnie akcję wspierały magazyny „Dental Tribune”, „Nowy Gabinet Stomatologiczny” i „Stomatologia”.
Po trzech miesiącach kursowania po kraju, w którym – jak wynika z wielu monitoringów i raportów – choroby jamy ustnej mają się doskonale, dowiedzieliśmy się, że:
-
75,5 proc. dorosłych Polaków ma kłopoty z dziąsłami
-
akcja była pomysłem jak najbardziej trafionym, bo Polacy byli ogromnie zainteresowani możliwością spotkania z dentystą – szczególnie mieszkańcy mniejszych miejscowości lub osoby zamieszkujące na terenach wiejskich; dowód: Mobilne Centra Dentystyczne odwiedziło ponad 50 tys. osób, natomiast u prawie 44 tys. z nich wykonano bezpłatne przeglądy dentystyczne
-
troska o zdrowie zębów dzieci nie jest zjawiskiem marginalnym, bo mobilne gabinety odwiedzali najliczniej rodzice z dziećmi w wieku szkolnym
-
częstymi gośćmi dentystów były też osoby starsze
-
pacjentów interesowało najczęściej, jak usuwać kamień nazębny, jak dobierać szczoteczki i pasty do swoich potrzeb oraz do której kliniki czy gabinetu warto się wybrać.
Ostatni odnośnik powinien zainteresować każdego dentystę prowadzącego własną praktykę stomatologiczną – ponieważ dostarcza cennych informacji, na co zwrócić swoim pacjentom szczególną uwagę. Skoro wiele osób o to pyta, to znaczy, że kwestie te są dla nich interesujące lub mało znane. W każdym przypadku – warto o nich rozmawiać.
Źródło: informacja prasowa