Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 20-05-2014
Jakiś czas temu w Polsce głośnym echem odbiła się sprawa horrendalnych kar nałożonych na stomatologów, którzy zapomnieli bądź nie wiedzieli o konieczności złożenia deklaracji do urzędu marszałkowskiego odnośnie ilości wytwarzanych odpadów medycznych i ich rodzaju. Teraz odpady medyczne znów stały się tematem nr 1 – za sprawą inspekcji, jaką przeprowadza Najwyższa Izba Kontroli. Kontrole dotyczą tylko 12 publicznych szpitali – tych największych, ponieważ to tam wytwarzane są największe ilości odpadów medycznych; zatem stomatolodzy z mniejszych lecznic mogą być spokojni. Nie oznacza to jednak, że postępowanie z odpadami medycznymi w mniejszych placówkach może być traktowane lekko – przepisy dokładnie regulują kwestie ich składowania i utylizacji.
- Analiza przedkontrolna potwierdziła, że kwestia odpadów medycznych to istotny problem - mówi Kornel Drabarek, wicedyrektor Departamentu Środowiska – komórki, która zaangażowała się w przeprowadzenie działań kontrolnych w całym kraju.
Działania kontrolerów NIK wspierają pracownicy Inspekcji Ochrony Środowiska. Co jest sprawdzane tam, gdzie wejdzie kontrola? Sposoby postępowania z odpadami medycznymi, w tym przestrzeganie warunków decyzji administracyjnych oraz funkcjonowanie nadzoru sanitarnego nad warunkami higieny, a także zakłady termicznego unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych.
Źródło: nik.gov.pl