Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 09-08-2013
Rynek usług medycznych jest specyficzny: z jednej strony firma musi być na tyle wiarygodna, aby pacjenci chcieli powierzyć opiece zatrudnionych w niej specjalistów swoje zdrowie i życie, a z drugiej – posiadać wartości, które czynią ją atrakcyjną i interesującą oraz wyróżniającą się na tle konkurencji. Podczas kreowania wizerunku własnej marki, dentysta powinien pamiętać o tym, że obowiązują go nico inne zasady używania narzędzi marketingowych niżeli przedsiębiorców niezwiązanych z branżą medyczną. Przede wszystkim zakazana jest reklama; poza tym – dozwolone jest umiejętne używanie innych narzędzi marketingowych i z zakresu PR. PR jest działaniem polegającym na rzetelnym informowaniu o tym, co w danym przedsiębiorstwie się robi, i budowaniem wiarygodności firmy. Marketing jest zaś celowym promowaniem firmy i tworzeniem atrakcyjności marki. Warto pamiętać, że strategie marketingowe i PR-owe powinny się uzupełniać a nie konkurować ze sobą – chodzi tu głównie o wykorzystanie środków przeznaczonych na kreowanie wizerunku marki i nieprzekraczanie cienkiej linii oddzielającej działania, które w zamyśle mają budować wiarygodność marki, od inicjatyw, których rolą jest podnoszenie atrakcyjności przedsiębiorstwa. „PR-owiec musi (…) uważać, ponieważ pomiędzy mówieniem głośno o tym, co się robi (PR), a celową i odpłatną promocją przedsiębiorstwa (marketing) jest cienka linia, którą, jeżeli przekroczy, to straci coś, co jest niezbędne w PR – wiarygodność” - radzi „Gazeta Ubezpieczeniowa” w wyd. z dn. 1.07.2013 r.
Źródło: „Gazeta Ubezpieczeniowa”