Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 19-12-2012
Budowanie wizerunku marki wiąże się z zagadnieniem konkurencyjności gabinetu czy pracowni. Podnoszenie jakości usług czy standardów pracy, poprawa komfortu pacjentów – te działania są istotne, wręcz fundamentalne w zdobywaniu klientów/pacjentów, ale konkurencja robi przecież to samo. Aby gabinet stomatologiczny lub pracownia zostały dostrzeżone wśród sporej liczby podobnych im placówek, trzeba:
-
Wyróżnić się i odróżnić, na przykład podjęciem współpracy z placówką oświatową lub przez organizację cyklicznych spotkań z mieszkańcami określonego miasta, dzielnicy czy z osobami z konkretnego przedziału wiekowego. W szkołach można podejmować działania edukacyjne lub szerzyć profilaktykę. W gronie seniorów można prezentować nowe zdobycze protetyki i stomatologii. Oczywiście każde takie działanie musi wyraźnie odróżniać się od pomysłów, które realizuje konkurencja. Nie należy zatem dublować pogadanek o zaletach mycia zębów w przedszkolach, jeśli stosunkowo niedawno podobną akcję przeprowadził gabinet sąsiada.
-
Być o krok przed innymi – czyli śledzić, co dzieje się w stomatologii i technice oraz na bieżąco wprowadzać do własnej oferty nowości (i wyraźnie przedstawiać je klientom/pacjentom). Wdrożenie nowatorskiego sposobu na wykonywanie bezbolesnego znieczulenia czy wpisanie na listę usług wykonania protezy z innowacyjnego materiału to tylko dwa przykłady na wyprzedzenie konkurencji dzięki zdobyczom technologicznym. Przy obecnym tempie postępu nauki i techniki możliwości jest dużo. Zawsze jednak wprowadzenie nowinki należy przemyśleć pod kątem jej przydatności w konkretnym gabinecie czy pracowni i jej zgodności z ukierunkowaniem na wybrany segment klientów. Zatem w gabinetach ukierunkowanych na leczenie dzieci wprowadzenie do oferty np. nowoczesnych żeli zastępujących borowanie będzie jak najbardziej wskazane.
-
Być kreatywnym i aktywnym – stanie w miejscu oznacza regres. Trzeba ciągle poszukiwać nowych rozwiązań, szkolić się i wdrażać nowe rozwiązania, starać się znaleźć udogodnienia przy istniejących warunkach lub zmodyfikować warunki, w jakich działa gabinet czy pracownia, umieć spojrzeć na ofertę gabinetu czy pracowni (swojego i konkurencji) okiem klienta/pacjenta, słuchać tego, co mówią klienci i obserwować poczynania konkurencji (warto, bo jeśli konkurencja popełni błąd, to inni albo nie zrobią tego samego, aby uniknąć pomyłki, albo też zrobią to samo, ale nie tak samo, i być może dzięki innemu podejściu osiągną sukces).
Źródło: Opracowanie własne