Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Na czym warto oprzeć konkurencyjność gabinetu czy pracowni protetycznej?
  • 19-12-2012
 

 

 

Budowanie wizerunku marki wiąże się z zagadnieniem konkurencyjności gabinetu czy pracowni. Podnoszenie jakości usług czy standardów pracy, poprawa komfortu pacjentów – te działania są istotne, wręcz fundamentalne w zdobywaniu klientów/pacjentów, ale konkurencja robi przecież to samo. Aby gabinet stomatologiczny lub pracownia zostały dostrzeżone wśród sporej liczby podobnych im placówek, trzeba:

  • Wyróżnić się i odróżnić, na przykład podjęciem współpracy z placówką oświatową lub przez organizację cyklicznych spotkań z mieszkańcami określonego miasta, dzielnicy czy z osobami z konkretnego przedziału wiekowego. W szkołach można podejmować działania edukacyjne lub szerzyć profilaktykę. W gronie seniorów można prezentować nowe zdobycze protetyki i stomatologii. Oczywiście każde takie działanie musi wyraźnie odróżniać się od pomysłów, które realizuje konkurencja. Nie należy zatem dublować pogadanek o zaletach mycia zębów w przedszkolach, jeśli stosunkowo niedawno podobną akcję przeprowadził gabinet sąsiada.

  • Być o krok przed innymi – czyli śledzić, co dzieje się w stomatologii i technice oraz na bieżąco wprowadzać do własnej oferty nowości (i wyraźnie przedstawiać je klientom/pacjentom). Wdrożenie nowatorskiego sposobu na wykonywanie bezbolesnego znieczulenia czy wpisanie na listę usług wykonania protezy z innowacyjnego materiału to tylko dwa przykłady na wyprzedzenie konkurencji dzięki zdobyczom technologicznym. Przy obecnym tempie postępu nauki i techniki możliwości jest dużo. Zawsze jednak wprowadzenie nowinki należy przemyśleć pod kątem jej przydatności w konkretnym gabinecie czy pracowni i jej zgodności z ukierunkowaniem na wybrany segment klientów. Zatem w gabinetach ukierunkowanych na leczenie dzieci wprowadzenie do oferty np. nowoczesnych żeli zastępujących borowanie będzie jak najbardziej wskazane.

  • Być kreatywnym i aktywnym – stanie w miejscu oznacza regres. Trzeba ciągle poszukiwać nowych rozwiązań, szkolić się i wdrażać nowe rozwiązania, starać się znaleźć udogodnienia przy istniejących warunkach lub zmodyfikować warunki, w jakich działa gabinet czy pracownia, umieć spojrzeć na ofertę gabinetu czy pracowni (swojego i konkurencji) okiem klienta/pacjenta, słuchać tego, co mówią klienci i obserwować poczynania konkurencji (warto, bo jeśli konkurencja popełni błąd, to inni albo nie zrobią tego samego, aby uniknąć pomyłki, albo też zrobią to samo, ale nie tak samo, i być może dzięki innemu podejściu osiągną sukces).

Źródło: Opracowanie własne

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS