Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 26-11-2012
Konkurencja nie śpi. Aby ją zdystansować i zdobyć pozycję lidera, potrzebna jest dobra strategia działania i inwestycje – nie tylko finansowe. W co inwestują najlepsi?
-
Najwyższej jakości sprzęt – taki, który rzeczywiście sprawdzi się w danych warunkach gospodarczych i przy określonej grupie pacjentów. Placówka, która docelowo ma być dużą, nowoczesną kliniką oferującą innowacyjne usługi, powinna zainwestować w zakup najnowocześniejszego sprzętu i na bieżąco śledzić doniesienia z instytucji naukowych, badawczych oraz wdrożeniowych o wprowadzeniu na rynek nowego sprzętu lub o opracowaniu nowej metody diagnozowania. Najlepsi angażują się w działalność naukowo-badawczą, dzięki czemu zyskują na patentach, wynalazkach i na prestiżu.
-
Nowoczesne, przyszłościowe rozwiązania technologiczne i techniczne, poprawiające ergonomię pracy dentysty, komfort pacjenta podczas wizyty czy zabiegu, sprawność obsługi klientów. Najlepsi inwestują też w rozwiązania poprawiające działanie zaplecza, dzięki któremu gabinet stomatologiczny, klinika czy pracownia mogą działać, skupiając się na pracy z pacjentem a nie na biurokracji czy działaniach promocyjnych (to inwestycje w obszar księgowy, kadrowy, gromadzenia i przechowywania dokumentacji oraz korzystanie m.in. z usług outsourcingowych).
-
Kompleksowość i odpowiedni poziom usług oraz oferta szerokiej diagnostyki – warto w nie inwestować m.in. z uwagi na to, że pacjenci coraz częściej narzekają na brak czasu, większość z nich stawia na rozwiązania skuteczne a jednocześnie wygodne i poszukuje odpowiedniego standardu usług w placówce medycznej.
-
Kadry – liderzy stawiają na specjalistów o uznanych kwalifikacjach i doświadczeniu oraz osoby, które ustawiczne kształcenie się w zawodzie medycznym traktują nie jak przykry obowiązek, ale zrozumiałą konieczność, bez której dalszy rozwój zawodowy lekarza czy protetyka jest niemożliwy. Szybki rozwój nauk medycznych i technologii oraz rosnąca świadomość pacjentów i ich wymagania sprawiają, że ciągłe podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu medycznego staje się absolutnie konieczne.
-
Nowoczesne kanały marketingowo-promocyjne – wykorzystanie internetu i jego możliwości przy promocji strony przedstawiającej gabinet, klinikę czy pracownię protetyczną. Nowoczesne metody promocji i marketingu sprawdzają się w każdej sytuacji: kiedy podejmuje je lokalny dentysta chcący zdobyć większą liczbę pacjentów, ogólnopolska sieć klinik, czy też technik dentystyczny mający w planach przekształcenie małej pracowni w duże, specjalistyczne laboratorium protetyczne.
Źródło:Opracowanie własne