Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

ERP w służbie stomatologii
  • 23-10-2012
 

 

 

 

 

Aby klinika stomatologiczna funkcjonowała z korzyścią dla pacjentów, aby można było maksymalnie wykorzystać zasoby placówki, a praca przebiegała harmonijnie, kompleksowo i zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, konieczne jest dobre zarządzanie lecznicą. Nowoczesne rozwiązania informatyczne umożliwiają uzyskanie świetnej organizacji pracy – do takich należy system ERP. W skład systemu wchodzą niezależne, ale współdziałające ze sobą aplikacje, które umożliwiają zintegrowane zarządzanie określonymi obszarami działania firmy. Pierwszą placówką medyczną w Polsce, która zdecydowała się na wdrożenie ERP u siebie, jest wrocławska klinika stomatologiczna Prestige Dent.

- Polityka naszej firmy zakłada, że harmonogram wizyt powinien być zaplanowany już na początku leczenia, wszystkie zabiegi powinny rozpoczynać się punktualnie, a leczenie przebiegać sprawnie i precyzyjnie. System ERP pomaga w realizacji tych celów – wyjaśnia Eugeniusz Nosow, prezes zarządu przedsiębiorstwa.

W firmie w ramach ERP działa kilka kluczowych systemów – dzięki temu udało się uporządkować i zorganizować pracę personelu, archiwizowanie, planowanie, pracę z dokumentacją medyczną i projektowanie zabiegów:

  • SAP Business One – oprogramowanie wspomaga finanse, księgowość, gospodarkę materiałową i procesy specyficzne dla branży medycznej;

  • Planmeca Romexis – umożliwia gromadzenie, przeglądanie i obróbkę zdjęć panoramicznych, zdjęć RVG oraz dokumentacji badań tomografem komputerowym;

  • Facilitate - aplikacja wspiera projektowanie zabiegów implantologicznych przy użyciu techniki wirtualnego planowania w 3D.

Dzięki działaniu wyspecjalizowanego oprogramowania i współdziałaniu poszczególnych jego modułów można we wrocławskiej klinice szczegółowo zaplanować harmonogram całego cyklu leczenia i oszacować jego koszty. Zarządzanie czasem, zasobami materiałowymi i ludzkimi przy użyciu nowoczesnego systemu ERP przynosi korzyść każdej ze stron zaangażowanych w proces leczenia: stomatolodzy mają ułatwioną pracę, pacjenci mniej czasu spędzają w fotelu i w poczekalni oraz wiedzą, jak długo będzie trwało leczenie i ile za nie zapłacą, a firma zyskuje na dobrym gospodarowaniu posiadanymi zasobami.

Źródło: „Computerworld”

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS