Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 20-08-2012
Stomatologia prężnie się rozwija, a rynek rośnie jak na drożdżach. Niektórzy gracze w tej branży spodziewają się w tym roku zysku na poziomie dwucyfrowym. Z szacunków firmy badawczej PMR wynika, że do końca 2013 r. cały sektor dentystyczny urośnie o kilkanaście procent w skali roku, a na koniec 2013 r. będzie wart ok. 10 mld złotych.
Co napędza szybki rozwój stomatologii? Rosnąca świadomość Polaków, turystyka stomatologiczna i rządowe wsparcie marketingowe – wyliczają zgodnie specjaliści. Polacy coraz chętniej leczą zęby, zdając sobie sprawę z korzyści (estetycznych, finansowych, towarzyskich i zawodowych) wynikających z posiadania pięknego uśmiechu i zapobiegania chorobom jamy ustnej. Jednak w niektórych dziedzinach mamy jeszcze sporo do nadgonienia. Przykładem jest implantologia: w porównaniu do Niemiec czy Skandynawii, u nas wykonuje się wciąż za mało wszczepów; i to pomimo faktu, że moda na implanty zyskuje coraz więcej zwolenników wśród osób, które utraciły ząb lub zęby. Podczas gdy w Polsce co roku mocuje się ok. 80-90 tys. implantów, Niemcy wykonują ok. 1 mln wszczepów rocznie.
Turystyka stomatologiczna to kolejne kolo napędowe polskiej stomatologii. Dzięki wizytom zagranicznych pacjentów gabinety w naszym kraju wypracowują niezłe zyski.
- Choć nie jest łatwo, ponieważ węgierskie kliniki potrafią oferować naprawdę niskie stawki, z którymi coraz trudniej konkurować — twierdzi Krzysztof Kwiecień, prezes i założyciel Indexmediki, krakowskiej sieci stomatologicznej, notowanej na NewConnect.
Poważnym stymulatorem wzrostu dynamiki rozwoju branży stomatologicznej może okazać się w najbliższej przyszłości rządowe wsparcie promocji rodzimych gabinetów – rusza projekt Ministerstwa Gospodarki, którego celem jest promocja 15 specjalności eksportowych, w tym turystyki medycznej. Część gabinetów i klinik przygotowuje się do skorzystania ze zintegrowanych działań marketingowych oraz dofinansowania, które mogą otrzymać w ramach programu. Niektórzy ruszyli z poważnymi inwestycjami i np. rozbudowują kliniki dentystyczne, szykując nowe miejsca i nowoczesny sprzęt przed przyjazdem zagranicznych gości.
Źródło: „Puls Biznesu”