Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 23-04-2012
Firmy coraz częściej dążą do tego, aby zatrzymać pracowników u siebie i sprawić, by utożsamiali się coraz bardziej z pracodawcą. Jednym ze sposobów, który może wpłynąć na decyzje pracownika o pozostaniu u danego pracodawcy, jest zakup pakietu gwarantującego dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne. Wśród tego typu pakietów największą popularnością – poza badaniami podstawowymi ogólnymi – cieszą się usługi stomatologiczne, a dostęp do nich definiowany jest jako główna potrzeba, niezależnie od wieku i statusu majątkowego respondentów.
Pracodawca ma do wyboru w ramach prywatnej opieki medycznej co najmniej 3 możliwości:
-
może udać się do prywatnej placówki, z którą jego firma ma podpisaną umowę;
-
może wykupić abonament na opiekę zdrowotną w prywatnej klinice (sieci klinik) lub zawrzeć umowę z towarzystwem ubezpieczeniowym w ramach prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego;
-
może podpisać umowę z podmiotem świadczącym usługi medyczne na stworzenie dedykowanego dla pracowników jego przedsiębiorstwa programu lojalnościowego lub rabatowego.
Podmioty oferujące ubezpieczeniowe pakiety medyczne starają się dywersyfikować swoje propozycje i dopasowywać je do potrzeb konkretnych odbiorców.
„W ofercie prywatnych placówek medycznych jest wiele systemów wsparcia pracodawcy w tworzeniu unikatowych formatów, zawierających pakiety dedykowane dla pracowników danego podmiotu” - wyjaśnia Mariusz Andrych prezes zarządu sieci klinik stomatologicznych Dent-a-Medical S. A. na łamach „Gazety Finansowej”. Wśród ofert ubezpieczeń zdrowotnych można wybierać pakiety podstawowe albo też oferujące systemową opiekę zdrowotną, w tym assistance, concierge medyczny czy specjalistyczne konsultacje medyczne itd. Dostępne są pakiety, z których można korzystać tylko w określonej sieci medycznej oraz takie, które umożliwiają korzystanie z usług medycznych u wielu podmiotów, w tym zagranicznych.
Z szacunków wynika, że Polacy już teraz wydają na prywatną opiekę zdrowotną 1/3 funduszy przeznaczonych na zdrowie, zaś roczny przyrost wartości usług medycznych realizowanych w sektorze prywatnym wynosi ponad 6 proc. Przewidywany jest wieloletni wzrost rynku usług prywatnych, a oferta pakietów medycznych to już nie tylko sposób na zatrzymanie pracownika, ale także klienta banku, firmy energetycznej czy innej instytucji. Dlatego inwestycja w pakiety medyczne okazuje się trafiona – tak z punktu widzenia strony oferującej pakiet, jak i ostatecznego odbiorcy oferty.
Źródło: „Gazeta Finansowa”