Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 13-12-2011
W listopadowym wydaniu „Gazety Lekarskiej” pojawił się artykuł zatytułowany „Rachunek sumienia”, który warto polecić do przeczytania każdemu pracownikowi służby zdrowia. Tekst dotyka tematu bardzo na czasie i równie mocno drażliwego, a mianowicie tego, w jaki sposób lekarze odnoszą się do pacjentów i osób ze swojego otoczenia.
Relacje na linii lekarze – pacjenci nie są idealne. To fakt. W ostatnim czasie sporo mówi się i pisze o agresji i zniecierpliwieniu pacjentów. Jednak lekarze w swoich relacjach z pacjentami również nie są wolni od wad. W tekście wymieniona została podstawowa lista zachowań, które negatywnie wpływają na budowanie dobrych relacji z innymi, a które, niestety, coraz częściej notuje się u lekarzy. „Przepracowanie i nonszalancja, arogancja, wypalenie zawodowe i poczucie wyższości wobec innych zabijają również zwykłą ludzką przyzwoitość” - można przeczytać w „Gazecie Lekarskiej”. Autor zauważa, że zjawiska te coraz częściej dotyczą młodych lekarzy. Młode pokolenie jednak skądś czerpie wzorce.
W dalszej kolejności w artykule poruszone zostały kwestie tego, kto bierze, a kto powinien brać udział w szkoleniach z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz jak mają się relacje na linii lekarz – lekarz czyny zawodowo bądź lekarz emeryt.
Przytaczany artykuł to ciekawa lektura, która zapewne skłoni do refleksji nad tematem życzliwości wzajemnej.
Źródło: „Gazeta Lekarska”