Dziecko
Ankieta
- 18-06-2008
Firma Colgate-Palmolive od ponad dziesięciu lat realizuje w naszym kraju program profilaktyczno – zdrowotny „Radosny Uśmiech, Radosna Przyszłość”. Program opracowali specjaliści z Colgate oraz eksperci z dziedziny stomatologii i edukacji z Międzynarodowej Komisji Doradczej. Nadrzędnym koordynatorem działań programowych na Polskę jest Główny Inspektorat Sanitarny, a pomagają mu wojewódzkie i powiatowe oddziały inspektoratu. Program kierowany jest do uczniów II klas szkół podstawowych; ma dwa ważne cele:
-
Uświadomić dzieciom, jak ważna jest troska o własne zdrowie i jak wiele zależy od nich samych.
-
Nauczyć dzieci prawidłowej higieny jamy ustnej i wyrobić w nich nawyki przestrzegania czystości zębów.
Firma Colgate – Palmolive zaopatrzyła szkoły w pomoce dydaktyczne do nauki prawidłowych nawyków związanych z higieną jamy ustnej. Uczestnicy i realizatorzy programu otrzymali:
-
przewodnik dla nauczycieli ze scenariuszami zajęć;
-
film edukacyjny „Doktor Ząbek i legenda Zębolandii”;
-
plakaty, dzięki którym utrwala się naukę prawidłowych nawyków higienicznych;
-
grafik – dzienniczek dla uczniów, w którym odnotowuje się częstotliwość mycia zębów;
-
pasty do zębów oraz szczoteczki.
Jedynie w Lubuskim w tym roku do programu przystąpiły 294 szkoły, w których edukacją profilaktyczno – zdrowotną objęto ponad 11 tys. uczniów.
Założenia przedsięwzięcia zweryfikowali szkolni koordynatorzy, którzy ocenili, że program:
-
jest przystosowany do wprowadzenia go w docelowej grupie wiekowej uczniów;
-
jest zgodny z potrzebami uczniów, a jego treści są dostosowane do realizowanych szkolnych programów edukacyjnych;
-
dzięki stosowanym pomocom dydaktycznym oraz przyjaźnie i przystępnie podanej treści jest atrakcyjny dla odbiorców i wzbudza ich zainteresowanie oraz pozwala na efektywne prowadzenie zajęć;
-
uczy dzieci prawidłowego dbania o higienę jamy ustnej, a uczestnicy zajęć zyskują świadomość odpowiedzialności za własne zdrowie, co bezpośrednio uwidacznia się w częstszych wizytach u stomatologa.
Źródło: „Głos Wielkopolski”