Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 11-05-2022
Badacze z Dental Treatment and Prevention Institute of Xuhui District w Chinach pochylili się nad problemem efektywności kształcenia przyszłych techników dentystycznych w oparciu o teorię i praktykę. W tym celu przeprowadzili badanie, w którym 32 młodych stażystów technik dentystycznych zostało wybranych z różnych uczelni medycznych pod kątem podobnych zdolności uczenia się, nastawienia do nauki, osiągnięć w kształceniu umiejętności praktycznych. Zostali oni losowo podzieleni na dwie grupy. Osoby, które trafiły do grupy eksperymentalnej, kształcone były najpierw teoretycznie, a podczas zajęć w pracowni stosowano ściśle teorię do praktyki, starając się ujednolicić działania praktyczne w odniesieniu do każdego uczestnika. Z kolei grupa kontrolna skierowana została bezpośrednio na linie produkcyjne, nie otrzymawszy wcześniej żadnych materiałów dydaktycznych. Studenci z tej grupy mogli jedynie obserwować to, co się dzieje, myśleć i wykorzystywać swoje zdolności manualne.
Okazało się, że wyniki egzaminów uczniów z grupy eksperymentalnej były istotnie wyższe od studentów z grupy kontrolnej. Ponadto zadowolenie z metod nauczania w grupie eksperymentalnej również było istotnie wyższe niż w grupie kontrolnej. Oznacza to, że w przypadku technik dentystycznych skuteczna ścieżka kształcenia polega najpierw na wdrożeniu teorii, a dopiero potem praktyki.