Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 25-10-2021
Wydawać by się mogło, że im większy model do wykonania, tym lepiej powinien sobie z tym zadaniem poradzić przyszły technik dentystyczny bądź stomatolog. Tymczasem naukowcy z Brazylii udowodnili, że jest inaczej.
W badaniu, w którym oceniano wpływ cyklu zajęć na teoretyczną wiedzę z zakresu morfologii zębów i umiejętności rzeźbienia zębów przyszłych dentystów, wzięło udział 32 studentów stomatologii 3. semestru i 30 studentów stomatologii 8. i 10. semestru. Badacze przygotowali test sprawdzający wiedzę z zakresu morfologii zębów, a także oceniali umiejętność rzeźbienia zębów. Studenci 3. i 8. semestru mieli pracować w wosku i gipsie na makromodelach zębów, natomiast zadaniem studentów 10. semestru była praca związana z modelowaniem sztucznych zębów naturalnej wielkości. Zadaniem wszystkich studentów było wyrzeźbić zęby numer 16 i 47.
Okazało się, że studenci należący do pierwszej grupy mieli lepszą wiedzę teoretyczną. Z kolei ci, którzy rzeźbili sztuczne zęby naturalnej wielkości, robili to lepiej, niż osoby, których zadaniem było wykonanie makromodelu.