Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 02-01-2020
Założenie mostu protetycznego czasem może wiązać się z koniecznością naniesienia wielu poprawek. Jeżeli pacjent, będąc jeszcze w gabinecie stomatologicznym, podpisze oświadczenie o braku zastrzeżeń do wykonanej usługi, po powrocie do domu uzna jednak, że proteza została wadliwie wykonana, może nadal żądać od lekarza poprawy błędów i może złożyć reklamację na wykonaną usługę.
Warto zaznaczyć, że stomatolog – co do zasady – zobowiązany jest do usunięcia wszelkich stwierdzonych wad polegających na niezgodności z umową. Uprawnienie to realizuje się w ramach instytucji rękojmi, określonej w Kodeksie cywilnym. W przypadku, kiedy naprawa nie jest możliwa, pacjent ma prawo do odstąpienia od umowy bądź żądania obniżenia kosztów nabycia protezy.
W przepisach szczegółowych brak jest wyraźnej dyspozycji umożliwiającej wyłączenie rękojmi za wady w przypadku usługi stomatologicznej. Dodatkowo, jak podkreśla resort sprawiedliwości, do usług dentystycznych stosuje się przepisy określające szczegółowe zasady sprzedaży konsumenckiej.
Zatem nawet po podpisaniu przez pacjenta wspomnianego oświadczenia, stomatolog nie ma podstaw, aby odmówić wykonania poprawek. W przypadku stwierdzenia obiektywnej niezgodności dostarczonej usługi z umową, pacjentowi przysługuje prawo do wystąpienia do sprzedającego z roszczeniem usunięcia wad.