Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna PacjentWarto wiedzieć
Rękojmia przy niedopasowanym moście
  • 02-01-2020
 

 

 

 

Założenie mostu protetycznego czasem może wiązać się z koniecznością naniesienia wielu poprawek. Jeżeli pacjent, będąc jeszcze w gabinecie stomatologicznym, podpisze oświadczenie o braku zastrzeżeń do wykonanej usługi, po powrocie do domu uzna jednak, że proteza została wadliwie wykonana, może nadal żądać od lekarza poprawy błędów i może złożyć reklamację na wykonaną usługę.

Warto zaznaczyć, że stomatolog – co do zasady – zobowiązany jest do usunięcia wszelkich stwierdzonych wad polegających na niezgodności z umową. Uprawnienie to realizuje się w ramach instytucji rękojmi, określonej w Kodeksie cywilnym. W przypadku, kiedy naprawa nie jest możliwa, pacjent ma prawo do odstąpienia od umowy bądź żądania obniżenia kosztów nabycia protezy.

W przepisach szczegółowych brak jest wyraźnej dyspozycji umożliwiającej wyłączenie rękojmi za wady w przypadku usługi stomatologicznej. Dodatkowo, jak podkreśla resort sprawiedliwości, do usług dentystycznych stosuje się przepisy określające szczegółowe zasady sprzedaży konsumenckiej.

Zatem nawet po podpisaniu przez pacjenta wspomnianego oświadczenia, stomatolog nie ma podstaw, aby odmówić wykonania poprawek. W przypadku stwierdzenia obiektywnej niezgodności dostarczonej usługi z umową, pacjentowi przysługuje prawo do wystąpienia do sprzedającego z roszczeniem usunięcia wad.


 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Wyszukiwarka gabinetów

 
 
 
 

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Ankieta

Czy w codziennej higienie jamy ustnej używasz płukanki do ust ?

  • Tak
  • Nie
Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS