Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Internet dla stomatologów i techników dentystycznych jest wspaniałym narzędziem:
-
ułatwiającym dotarcie do wielu potencjalnych pacjentów/klientów;
-
umożliwiającym szybki kontakt z gabinetem lub pracownią protetyczną.
Internet rządzi się jednak swoimi prawami, a te nie zawsze są znane przedsiębiorcom. Nieznajomość reguł dotyczących obrotu domenami może skutkować sporymi kłopotami. Wiele osób mylnie bowiem sądzi, że kupując domenę staje się jej właścicielem. Jest inaczej: osoba, która wykupiła domenę, staje się jej abonentem i ma obowiązek uiszczania corocznej opłaty.
Skutkiem nieuiszczenia opłaty na kolejny okres abonamentowy jest niedziałający serwis www firmy oraz nieczynna poczta mailowa – w tym przypadku gabinetu lub pracowni. To oznacza zaś, że potencjalni pacjenci/klienci nie mogą:
-
szybko skontaktować się z gabinetem lub pracownią;
-
korzystać z zasobów informacji zawartych na stronie firmowej;
-
ustalić terminu wizyty przez internet.
Pacjenci/klienci przechodzą w takim przypadku najczęściej na stronę internetową konkurencji i tam uzyskują to, czego chcą.
Co robić, kiedy zapomniało się przedłużyć abonament na kolejny okres? Wszystko zależy od tego, jak długo nie działa strona w sieci.
-
1-2 dni – by odzyskać domenę, należy skontaktować się z firmą, która dokonała rejestracji domeny i uiścić opłatę abonamentową. Rejestratorzy zazwyczaj już na podstawie potwierdzenia przelewu w ciągu 72 godzin od chwili podjęcia działań naprawczych uruchamiają na nowo domenę.
-
Nie więcej niż 15 dni – to czas, kiedy domena znajduje się w okresie kwarantanny, tzn. nie można jej poddać nowej rejestracji, a może zostać przywrócona jedynie poprzedniemu abonentowi. Jeśli ów chce odzyskać domenę, powinien jak najszybciej złożyć zamówienie i uiścić opłatę – wtedy istnieje szansa, że domena wróci do niego. Złożenie zamówienia nie jest jednoznaczne z tym, że domenę uda się odzyskać – może się bowiem okazać, że okres kwarantanny minął i trafiła ona już do ponownej rejestracji. Jeśli tak się stało – wtedy obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy. Trzeba pamiętać, że 15 dni to czas kwarantanny obowiązujący w Polsce. W innych krajach może być on inny.
-
Powyżej 15 dni – domena trafia ponownie do puli wolnych domen i jej abonentem stanie się ten, kto pierwszy dokona wpłaty na następny okres rejestracyjny.
Jak nie utracić domeny?
-
Wybrać usługodawcę, który kilkakrotnie i w różny sposób przypomni o konieczności uiszczenia opłaty abonamentowej na kolejny okres: mailem, telefonicznie, wysłaniem faktury proforma na 28 dni przed wygaśnięciem domeny
-
Wyznaczyć pracownika, który będzie się zajmował administrowaniem firmowej strony www.
-
Sprawdzać w panelu klienta termin wygaśnięcia domeny.
-
Opłacić abonament na kolejny rok.
Źródło: „Magazyn Stomatologiczny”