Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 02-12-2009
Sąd Apelacyjny w Warszawie orzekł, iż reklama „Tylko Colgate Total 12 zwalcza 12 problemów jamy ustnej“ mogła wprowadzać konsumentów w błąd i wpływać przez to na ich decyzje podczas zakupów.
Do sądu pozew skierowała firma Procter & Gamble Polska, która uważa, że jej pasty Blend-a-med
mają podobne właściwości, a jednak nie wymieniano ich aż 12. Zaskarżona reklama wg powoda mnożyła niepotrzebnie dolegliwości jamy ustnej, przez co dochodziło do dublowania niektórych z nich.
- Na wyrost był zawarty w reklamie przekaz, że reklamowana pasta została wybrana przez dentystów. “Wybór“ sugeruje, że wybierała ją większość, a ta pasta była jedynie najczęściej wybierana (a to nie oznacza większości) i takie sformułowanie byłoby uzasadnione - powiedziała sędzia Ewa Klimowicz-Przygódzka.
Linia obrony Colgate opierała się na stwierdzeniu, że po pierwszych zastrzeżeniach konkurentki pozwana firma usunęła z reklamy zwrot „tylko”, sugerujący, że jedynie pasta do zębów Colgate posiada wymienione właściwości. Ponadto pełnomocnik pozwanej firmy wskazywał, że światowe badania tej branży rynku potwierdzają, iż to pasty firmy Colgate najczęściej wybierają dentyści. Sąd jednak uzasadnił, że:
- (...) przedstawione badania dotyczyły światowego rynku, a w tym sporze istotny jest rynek polski, na którym pozycja Colgate jest słabsza.
Zdaniem sądu firma Colgate jest profesjonalistą i musiała zdawać sobie sprawę, że sporna reklama narusza zasady uczciwej konkurencji. Wyrok warszawskiego sądu jest prawomocny; przysługuje jednak prawo do wniesienia skargi kasacyjnej.
Źródło: „Rzeczpospolita”