Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 14-02-2025
Sukces i efektywność zespołu specjalistów zaangażowanych w pracę nad leczeniem stomatologicznym lub protetycznym zależą w dzisiejszych czasach głównie od 5. czynników: empatii, pewności siebie, zaangażowania, współpracy i spójności działań poszczególnych członków zespołu stomatologicznego. W anglojęzycznych krajach określa się je jako zespół 5C: compassion, confidence, commitment, cooperation, and consistency. Czynniki te są niezbędne nie tylko do zapewnienia wyjątkowej opieki nad pacjentem, ale także do stworzenia wydajnego, produktywnego środowiska pracy.
Kamień węgielny stanowi empatia. Empatyczna opieka może bowiem znacząco wpłynąć na zadowolenie pacjenta, prowadząc do pozytywnych opinii o leczeniu i, co najważniejsze, przysłużyć się zdrowiu pacjenta, gdyż pomaga budować zaufanie. Zaufanie sprzyja otwartej komunikacji, zachęca pacjentów do dzielenia się swoimi obawami i preferencjami dotyczącymi leczenia. Aktywne słuchanie pacjentów i rozmawianie z nimi o ich lękach tworzy natomiast bardziej komfortową i uspokajającą atmosferę. Empatia służy też budowaniu pewności siebie, zaangażowaniu i współpracy członków zespołu. Dobra współpraca i zaangażowanie pozytywnie przekładają się natomiast na spójność działań i – ostatecznie – służą efektywnej pracy i odnoszeniu sukcesu terapeutycznego.