Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 07-10-2022
Z badania przeprowadzonego przez Beryl Institute wynika, że aż 71% pacjentów najbardziej obawia się tego, czy zostanie wysłuchanym. 67% pacjentów uważa, że lekarze mówią do nich językiem, którego nie rozumieją, 65% podkreśla, że są traktowani z szacunkiem i uprzejmością, natomiast 64% ankietowanych zwraca uwagę na znaczenie zaufania do umiejętności zawodowych dentysty lub lekarza, do którego zgłasza się na wizytę bądź leczenie zębów.
Dentyści powinni pamiętać, że obecnie pacjent aktywnie angażuje się w wybór osoby, która nim się opiekuje. W świetle tego stwierdzenia trzeba mieć na uwadze, że pacjent, który trafia do poczekalni gabinetu stomatologicznego, nie znalazł się tam tylko i wyłącznie z powodu trapiącego go problemu zdrowotnego, ale w wyniku działania wielu czynników i analizy rozmaitych parametrów, które ostatecznie doprowadziły do wyboru konkretnego gabinetu bądź dentysty. Wśród czynników tych znajdują się między innymi możliwość wyboru terminu wizyty, kompetencje lekarza, jego doświadczenie, a także znajomość języka, którym posługuje się pacjent. Zarządzanie placówką stomatologiczną bądź medyczną powinno zatem opierać się na postawieniu w centrum pacjenta, a nie – jak jest to do tej pory w wielu placówkach praktykowane – lekarza bądź dentysty.