Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 14-09-2022
Wskazuje się szacunkowo, że 1/4 wszystkich pacjentów zgłaszających się na leczenie stomatologiczne stanowią pacjenci trudni. Za najtrudniejszą cechę pacjenta, z jaką należy sobie poradzić, dentyści uznają agresywne zachowanie pacjentów. Wiadomo, że zachowania tego typu i lęk przed leczeniem stomatologicznym u pacjentów mogą mieć znaczący wpływ na stomatologów, gdyż przyczyniają się do podnoszenia u nich stresu w pracy, a nawet mogą doprowadzić do wypalenia zawodowego.
Obecnie nie ma konkretnej definicji tzw. trudnego pacjenta, a charakterystyka tego typu osób w opiece stomatologicznej nadal nie została dokonana. Ponadto, o ile w medycynie postać trudnego pacjenta jest dobrze znana i potencjalnie negatywna w różnych kontekstach opieki, a dodatkowo częstość występowania konkretnych rodzajów trudnych pacjentów w różnych obszarach opieki zdrowotnej została już wielokrotnie zbadana, to w stomatologii takich danych jest niewiele.
Warto wspomnieć, że w świetle wyników ostatnich badań, zakwalifikowanie pacjenta stomatologicznego do kategorii"trudnych" nie opiera się tylko na ocenie samego pacjenta, ale również na analizie interakcji między członkami zespołu stomatologicznego a pacjentem w konkretnych warunkach klinicznej opieki.