Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez

- 08-04-2021
Przez wiele dekad dentyści praktykowali w systemie zwrotu kosztów usługi. Jest to model, który zachęca do kosztownych, złożonych procedur, koncentrując się na liczbie udzielonych usług stomatologicznych. Zatem im więcej stomatolog pracował, tym więcej zarabiał. Eksperci uważają, że nadeszła pora na nowe podejście. Nazywa się ono opieką opartą na wartościach.
Jest to model świadczenia opieki, w którym świadczeniodawcy są wynagradzani za dobre wyniki zdrowotne osiągane u pacjentów a nie za liczbę usług i świadczeń, które otrzymali od nich pacjenci. W tym podejściu świadczeniodawcy koncentrują się na poprawie stanu zdrowia populacji pacjentów, oferując opiekę skoncentrowaną na profilaktyce, najlepszych dowodach naukowych i personalizacji leczenia. W ten sposób możliwe jest zmaksymalizowanie efektu osiąganego podczas pobytu pacjenta na fotelu, rośnie również efektywność pracy całego zespołu stomatologicznego, a świadczone usługi lepiej integrują się z całym systemem opieki zdrowotnej.
W modelu opieki opartej na wartościach płatnicy zwracają koszty usługodawcom w oparciu o jakość opieki a nie jej wielkość. Trend ten jest już widoczny, a tam, gdzie jego obecność się zaznaczyła, zmotywowani zostali zarówno lekarze i dentyści udzielający bezpośrednio świadczeń, jak i ich pracodawcy.