Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

„Agresywnych nie obsługujemy”
  • 16-04-2009
 

 

 

Prosimy o zachowanie ciszy i spokoju na terenie przychodni. Osoby awanturujące się nie będą obsługiwane“ - kartka tej treści wisi w okienku recepcji w publicznej przychodni przy ul. Motylowej w Łodzi. Ponieważ personel medyczny ma dość awanturujących się pacjentów.

Prawo stanowi, że lekarz i lekarz dentysta mogą odmówić udzielenia pomocy medycznej w przypadku, kiedy nie będzie się to wiązać z zagrożeniem życia lub niebezpieczeństwem utraty zdrowia lub jego pogorszenia. Kodeks etyki lekarskiej gwarantuje dodatkowo lekarzom nietykalność cielesną oraz godność osobistą. Tyle teoria. Rzeczywistość często jest inna i lekarze są narażeni na ataki agresji, obelgi i lżenie. Pogotowie stomatologiczne i zwykłe, punkty pomocy doraźnej, dyżury nocne – tu szczególnie często dochodzi do nieprzyjemnych incydentów.

- Rozumiem, że wielu osobom karteczka może kojarzyć się z filmem „Miś“ Barei, ale nie widzę w niej niczego nagannego. Sam spotykam się z przypadkami bezzasadnej agresji pacjentów. Dlatego w takich sytuacjach polecam wezwanie policji -mówi dyrektor ZOZu, pod który podlega wymieniona przychodnia.

NFZ nie zajmuje się kwestią uprzejmości lub jej braku w przychodniach.

- Przy kontraktowaniu świadczeń kierujemy się względami medycznymi. Nawet gdybyśmy chcieli wziąć pod uwagę uprzejmość wobec pacjentów, nie mamy możliwości jej zmierzyć – mówi Beata Aszkielaniec, rzeczniczka łódzkiego oddziału NFZ.

Źródło: „Polska Dziennik Łódzki”

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS