Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 07-07-2020
Leczenie z zastosowaniem wszczepów śródkostnych efekty daje trwałe i bardzo zbliżone do fizjologicznego utrzymania zęba w kości, dlatego implantologia w Polsce z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Jednak do powodzenia całego procesu niezbędna jest dobra komunikacja oraz pełne zrozumienie pomiędzy protetykiem, lekarzem prowadzącym i pacjentem, a także pomiędzy specjalistami pracującymi w zespole stomatologicznym.
Zdarza się, że informacje udzielane pacjentom dotyczące implantów stomatologicznych są niewystarczające, natomiast oczekiwania pacjentów – niemożliwe do spełnienia. Może to skutkować niezadowoleniem ze strony klienta w trakcie leczenia lub już po zakończeniu terapii, a nawet podjętymi krokami prawnymi przeciw dentyście czy technikowi. Trzeba bowiem zauważyć, ze najczęstszymi przyczynami pozwów sądowych w stomatologii są uszkodzenia ciała lub – właśnie – niespełnione oczekiwania pacjenta.
Bardzo ważne jest, aby klient został wyczerpująco poinformowany o możliwości leczenia oraz aby specjaliści wyjaśnili pacjentowi wszelkie niezrozumiałe kwestie i uświadomili, że niektóre oczekiwania nie mogą zostać spełnione.
Dobrze jest też, aby lekarz upewnił się, czy pacjent rozumie różnice postępowania w przypadku implantu, które wynikają z rygorystycznych wymagań higienizacji – bo sukces zależy również od świadomego udziału pacjenta w procesie leczenia.