Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 13-12-2018
Zespół stomatologiczny to grupa ludzi, którzy tylko wspólnie są w stanie wypracować sukces w postaci udanego leczenia pacjenta. Zatem każdy członek zespołu stomatologicznego powinien być traktowany po partnersku i bez wyróżniania. Jakiekolwiek faworyzowanie z psychologicznego i socjologicznego punktu widzenia nie prowadzi do niczego dobrego, gdyż:
-
wprowadza rozdźwięk pomiędzy członków zespołu – osoby, które nie są faworyzowane, czują się niedoceniane albo dyskryminowane, choć być może pracują lepiej i efektywniej;
-
dyskryminuje członków personelu, którzy są gorzej wykształceni albo mają mniejszy staż zawodowy;
-
łamie jedność zespołową i niszczy warunki do tworzenia zgranego teamu, którego członkowie nie tylko bardzo dobrze ze sobą współpracują podczas realizacji zabiegów stomatologicznych, ale również w przerwach pomiędzy nimi;
-
budzi niechęć zarówno do osób faworyzowanych, jak i do miejsca pracy, w którym przyzwala się na tego typu zachowania;
-
zmniejsza morale członków zespołu oraz może prowadzić do sytuacji, w których zarówno pacjentom jak i współpracownikom nie okazuje się należytego szacunku;
-
pogarsza lub uniemożliwia współpracę osoby faworyzowanej z pozostałymi członkami zespołu, które z powodu nieufności bądź lęku przed utratą pracy nie angażują się w tworzenie relacji zawodowych z wyróżnianym członkiem zespołu;
-
niszczy poczucie sprawiedliwości u pracowników, którzy nie są faworyzowani – osoby te przestają wierzyć, że w organizacji, w której pracują, nagrody i awanse przyznaje się za jakość pracy a nie za koneksje rodzinne czy znajomości i brak kompetencji.
Negatywne skutki faworyzowania przekładają się na pogorszenie opinii pracownika o miejscu pracy i wzbudzają chęć poszukiwania nowego pracodawcy.