Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 11-04-2018
Turystyka stomatologiczna staje się familijnym wojażowaniem. Trend ten zauważają lekarze m.in. w Lublinie.
– Mam coraz więcej pacjentów, głównie z Wielkiej Brytanii, skąd przyjeżdżają do nas całe rodziny z dziećmi – przyznaje dr n.med. Agnieszka Krawczyk, właścicielka kliniki stomatologicznej w Lublinie – Dotychczas mieliśmy też pojedynczych pacjentów z Norwegii, ale ostatnio ich liczba rośnie. Z Wysp przyjeżdżają do nas głównie Polacy, a z Norwegii rodowici mieszkańcy.
Dla Brytyjczyków i Norwegów różnice w cenie leczenia są znaczne – przykładowo w Polsce korona porcelanowa kosztuje 700 PLN, w Wielkiej Brytanii – 3,5 razy tyle, czyli ponad 2,4 tys. PLN.
Lekarzy w obsłudze zagranicznych turystów wspomaga Lubelskie Konsorcjum Turystyki Medycznej. Obecnie promuje leczenie, ale w przyszłości ma zamiar zapewnić swoim pacjentom kompleksową ofertę: od leczenia poprzez informację o noclegach, dojazdach, a nawet o wydarzeniach kulturalnych.
Zagraniczni pacjenci stawiają głównie na leczenie zębów oraz protetykę z zastosowaniem implantów lub protez tradycyjnych.
– Tygodniowy pobyt w Polsce razem z przelotem wynosi ich taniej, niż wizyta i skorzystanie z takiej usługi w Wielkiej Brytanii. Zdarza się, że różnica w cenie jest nawet pięcio- lub sześciokrotna – mówi Michał Janiszek z agencji INB Marketing, która obsługuje kampanię. Podkreśla, że akcja promowania polskiej medycyny jest skierowana też na rynek izraelski – ponieważ rośnie zainteresowanie ze strony mieszkańców Tel Awiwu, m.in. dzięki dogodnym połączeniom lotniczym z Lublinem.
Źródło: „Dziennik Wschodni”