Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 16-10-2024
Wyniki badania grupy naukowców z Hiszpanii, które publikowane zostały we wrześniu 2024 roku w Scientific Reports, wskazują na to, że media społecznościowe mogą mieć znacznie większy wpływ na rozwój stomatologii estetycznej, niż do tej pory myśleliśmy. We wspomnianym badaniu oceniono wpływ social mediów na pacjentów w odniesieniu do zabiegów stomatologii estetycznej w zależności od płci, rodzaju zabiegu i czasu od ostatniego zabiegu. Uczestnikami byli studenci powyżej 18. roku życia, będący jednocześnie użytkownikami mediów społecznościowych, którzy przeszli zabieg stomatologii estetycznej. Odpowiadali oni na pytania ankietowe przez internet.
Niemal 30% respondentów wskazało, że media społecznościowe miały wpływ na podjęcie przez nich decyzji o poddaniu się zabiegowi poprawiającemu estetykę uśmiechu. Nie zaobserwowano różnic między mężczyznami i kobietami jeżeli chodzi o wpływ mediów społecznościowych w kontekście rodzaju stomatologicznego zabiegu estetycznego. Odnotowano jednak, że uczestnicy którzy przeszli zabieg estetyczny w ciągu ostatniego roku, byli bardziej pod wpływem mediów społecznościowych niż ci, którzy przeszli go ponad dwa lata temu. Największy wpływ na uczestników miały posty z klinik stomatologicznych lub dentystów umieszczone w mediach społecznościowych.