Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez

- 12-02-2020
W 2019 roku w periodyku Journal of Dental Education ukazały się wyniki badania, w którym 96 studentów stomatologii jednej z amerykańskich uczelni poddano różnym sposobom kształcenia. Studenci kształcący się na kursie technik prowadzenia behawioralnego w stomatologii dziecięcej zostali losowo przydzieleni do trzech grup, z których jedna była uczona nowocześnie, w drugiej wdrożono tradycyjne nauczanie wzbogacone technikami video, a studenci z trzeciej grupy byli kształceni w sposób tradycyjny bez wspomagania technikami video. W kwestionariuszu, który został przedstawiony studentom do wypełnienia po zakończeniu badania, oceniano uczenie się żaków a także ich postrzeganie. Warto wspomnieć, że wszyscy studenci uczestniczyli w całym kursie i przeszli przez egzamin.
Okazało się, że nie było znaczących różnic pomiędzy wymienionymi wyżej trzema metodami nauczania. Uczestnicy kursu – niezależnie od tego, do której grupy należeli – wysoko ocenili swoje zadowolenie i przydatność kursu. Faktem jest jednak, że osoby które miały możliwość korzystania z filmów wideo podczas kursu, podkreślały użyteczność tej technologii w przekazywaniu wiedzy.